Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 20
Issue Date | Title | Author(s) |
2023 | Етапи дослідження розвитку іншомовної готовності майбутніх інженерів-програмістів | Колісник, Вікторія; Литвиненко, Віктор |
2023 | Відображення англійською мовою особливостей урбанізації в англомовних країнах | Ісакова, Єлизавета Павлівна; Гулей, Тетяна Василівна |
2023 | Використання проблемних ситуацій у формуванні компетентності у говорінні на практичних заняттях з англійської мови | Гладка, Ірина Сергіївна; Романюк, Вікторія Леонідівна |
2023 | Булінг як соціальне явище та його відображення у новітній англійській літературі | Таратута, Світлана Леонідівна; Мельник, Тетяна |
2023 | Translation techniques for lexical and phonetic expressive means in advertising texts | Khatser, Ganna |
2023 | The use of mobile phones in teaching English as a foreign language | Váradi, Krisztián; Hladonik, Gergely |
2023 | Self-motivated learners: the importance of fostering autonomous learning skills in ESL students | Stavytska, Iryna; Yamshynskaya, Nataliia; Kutsenok, Neonila; Pysarchyk, Olena |
2023 | Postmodern synthesis of shakespearean tragic plots in the plays of Koki Mitani (Japan) and Anne-Marie MacDonald (Canada) | Yuhan, Nataliia; Маlakhova, Yuliya |
2023 | Peculiarities of intertextuality types’ verbalization in T. Pratchett and N. Gaiman’s novel “Good Omens” | Aleksenko, Svitlana; Boichenko, Anastasiia |
2023 | Pecularities of medical slang translation as an element of professional language | Stoika, Olesia; Стойка, Олеся Ярославівна; Cheypesh, Ivanna; Чейпеш, Іванна Василівна; Kravets, Oksana; Кравець, Оксана Володимирівна |
2023 | History, multiculturalism and hybridity in Zadie Smith’s novel “White Teeth”: conceptual blending models | Hural, Oksana |
2023 | Features of the phenomenon of polysemy and homonymy in the corpus of metaphorical terms in the English professional language of geology | Halai, Tetiana; Hrybinyk, Yuliia; Tsaruk, Oksana |
2023 | Critical and creative thinking development tools under war conditions: efl classroom online mode | Dunaievska, Olha; Stupenko, Maria; Levchenko, Zinaida; Volhina, Svitlana |
2023 | Context-induced metaphoric creativity in business media discourse | Dovbnya, Olexii; Chrdileli, Tetiana |
2023 | Conference interpreting of institutional discourse | Onyshchak, Halyna; Онищак, Галина Василівна; Nykytchenko, Kateryna |
2023 | Benefits of flipped learning in teaching ESP | Tonenchuk, Tetiana; Tsyntar, Natalia; Mudra, Olena |
2023 | Basic approaches and techniques for translating phraseological units | Stoika, Olesia; Стойка, Олеся Ярославівна; Bohdan, Viktoriia; Богдан, Вікторія |
2023 | Aspect of integrating intercultural competence into English as a foreign language instruction | Rohach, Lesya; Рогач, Леся Валеріанівна; Shovak, Oksana; Шовак, Оксана Іванівна; Shtefaniuk, Natalia; Штефанюк, Наталія Степанівна; Petiy, Natalia; Петій, Наталія Вікторівна |
2023 | Застосування нейролінгвістичного підходу до вивчення мови | Davydovych, Maryna; Verhun, Tetiana; Svysiuk, Olena |
2023 | Anger emotion verbalization in English and Ukrainian ethnocultures | Fabian, Myroslava; Фабіан, Мирослава Петрівна |
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 20